Hur vi jobbar
D-Safe® plattformen utvecklas löpande och all utveckling sker i Sverige i enlighet med praxis för ramverket .NET liksom gällande standarder och säkerhetsmässiga riktlinjer som statueras i enlighet med OWASP ASVS.
För flera av våra kunder är känsliga kund- och personuppgifter en betydande del av befintlig datamängd, vår lösning behöver därför uppfylla de strikta krav de ställer utifrån GDPR samt övriga lagkrav och förordningar som behöver efterföljas. Vi följer de standarder och riktlinjer för utveckling som berör oss, systemet är OAIS-kompatibelt och följer bland annat WCAG tillgänglighetskrav, i enlighet med EN 301 549.Sedan många år tillbaka har vi en nära dialog med säkerhetsavdelningarna hos flera av våra kunder, där PEN-tester och gemensamma diskussioner omkring säkerhet och design löpande avhandlas.
Våra lösningar levereras både som installerade on-prem lösningar, liksom svenska moln-tjänster. Vissa kunder föredrar en egen driftad Azure-miljö, andra nyttjar vår helsvenska drifttjänst.
Vi är stolta över vår aktiva förvaltningsmodell, som alltid anpassas efter kundens behov. Vi föreslår och implementerar löpande förändringar och anpassningar som är direkt kopplade till våra kunders specifika behov och genomför regelbundna systemuppdateringar och patchningar för att säkerställa en hög tillgänglighet, maximera prestanda och minimera sårbarheter. Vi genomför kontinuerligt användarutbildningar och stödjer användarna med tips och råd så vi tillsammans kan optimera kundernas arbetsprocesser och öka användarvänligheten.
Vi har utarbetade ledningssystem för kvalité, miljö och informationssäkerhet. Våra rutiner utgår ifrån våra praktiska och mångåriga erfarenheter från vårt verksamhetsområde och vårt dagliga arbete sker metodiskt utifrån dessa ramverk.
HUr vi säljer
Vi säljer huvudsakligen våra produkter och tjänster via utvalda samarbetspartners, men levererar även lösningar i egen regi. Vad som passar kunden bäst kan skilja sig från fall till fall, hör därför gärna av er till oss för en diskussion för vad som kan vara att föredra i ert specifika fall. Vi kan ge er goda rekommendationer både vad gäller duktiga tillverkare av produktkomponenter, erfarna tjänsteleverantörer och seriösa återförsäljare.
Vi är modesta vad gäller vår egen marknadsföring. Det är så mycket i sociala medier och kanaler som propsar på uppmärksamheten och vi lägger därför mer energi på att göra våra befintliga kunder och samarbetspartners till de bästa ambassadörerna för oss och våra lösningar. Hör gärna av er om ni vill få en kontakt med någon av våra kunder för att veta vad dom tycker om våra tjänster, så förmedlar vi den kontakten.
Om oss
Vi startade Olmia 2016, efter att under 10 år arbetat med leverans och aktiv förvaltning av e-arkiv och dokumenthanteringslösningar. Vi har alltsedan dess arbetat med kunder bla inom regional verksamhet, industri, bank och försäkring och har många års samlad erfarenhet av hantering, lagring och tillgängliggörande av information.
Vi erbjuder en modern och effektiv informationshantering, baserat på de verksamhets- och säkerhetskrav som både vi och våra beställare berörs av. Vi förvaltar och utvecklar ständigt systemstödet utefter våra kunders behov och ser till att deras informationsflöde sker utefter de lagar, regelverk och säkerhetsaspekter som krävs från tid till annan - så att de kan ägna sin fulla uppmärksamhet åt sitt eget verksamhetsområde och kan bedriva sitt arbete effektivt och säkert.
Styrelse
Benny Andersson
Styrelseordförande
Henrik Gidlöf
Styrelseledamot
Co-Founder / CEO
Rickard Andersson
Styrelseledamot
Co-Founder / COO
Partners
Våra utvalda partners och leverantörer tillhör de främsta inom sina verksamhetsområden och våra samarbeten syftar oftast till att erbjuda tilläggsfunktionalitet till varandras befintliga tjänste- och/eller produkterbjudande.
Sekretesspolicy
Vi värdesätter din integritet och ger dig därför möjlighet att välja vilka typer av cookies du vill tillåta när du besöker vår webbplats.
Genom att justera dina cookieinställningar kan du bestämma vilka data vi samlar in och hur de används. Observera att vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt och inte kan stängas av. Nedan hittar du beskrivningar av varje cookiekategori och alternativ för att hantera dem.
Läs mer om hur vi använder cookies här.Analyscookies
Dessa cookies hjälper oss att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla in och rapportera anonym information. Vi använder Google Analytics 4 (GA4) för att få insikter om webbplatsens prestanda och användarupplevelse. Genom att aktivera dessa cookies kan vi förbättra och optimera innehållet på webbplatsen.